Marai Pérez Hernández

Reconocimiento descripción

Publicaciones Científicas
Publicaciones en APA
  • 2022 Aproximación interdisciplinar a la parentalidad y el desarrollo infantil ISSN 2549-1852 http://revistas.cunorte.udg.mx/punto
  • 2021 Una mirada a las neurociencias: De las neuronas a la cognición ISSN 978-607-99326-7-1 https://drive.google.com/file/d/1AJqgHJ9-9CeWqP56fJ3bPYa2RBhFU5ao/view?usp=sharing
  • Pérez-Hernández, M., Lara-Galindo, W.F., Quezada-Vega, S.V., Lamas-Martínez, Y. (2021). Interacción de las conductas parentales y el desarrollo de las competencias cognitivas durante la infancia. En M. Rojas Leguizamón, J. Molina Del Rio, A.G. Ramírez Flores, R.M. Hidalgo-Aguirre, M.D. Figueroa Jiménez (Coord.). Una mirada a las neurociencias: de las neuronas a la cognición. México: Nómada
  • Hidalgo-Aguirre, R.M.,Hernández-González, M., Pérez-Hernández, M., Amezcua-Gutiérrez, C., & Guevara, M. (2020) Observing baby or sexual videos changes the functional synchronization between the prefrontal and parietal cortices in mothers in different postpartum periods, Social Neuroscience, 15:4, 489-504.
  • Pérez-Hernández, M., Hidalgo-Aguirre, R.M., Hernández-González, M., & Guevara, M. A. (2020). Respuesta EEG a llanto de bebé de madres biológicas y adoptivas. En N. Rodríguez Rodríguez, E.S. Delgado Rodríguez, F. Briseño Aguilar (Coord.). Pensar la ciencia desde la Frontera: aproximaciones multidisciplinarias. México: Universidad de Guadalajara
  • Hidalgo-Aguirre, R.M., Pérez-Hernández, M., Gómez-Navarro, C., & Hernández-González, M., (2019). La vida sexual en la maternidad. En L.A. Rizo-Martínez, C. Amezcua-Gutiérrez, RM. Hidalgo-Aguirre, J.A. Camacho-Candía (Coord.). Sexualidad humana: una perspectiva biopsicosocial. México: Universidad Autónoma de Tlaxcala.
  • Hidalgo-Aguirre, R.M., Pérez-Hernández, M., Gómez-Navarro, C., García-Hernández, J.P., Hernández-Arteaga, E., & Ramírez-Rentería, M.L. (2018). Patrones electroencefalográficos asociados a la maternidad: de la actividad neuronal a la conducta. En M.A. Guevara, M.I. Pérez-Vega,M. Hernández-Gonález (Coord.). De la actividad neuronal a la conducta. México: Universidad de Guadalajara.
  • Pérez-Hernández, M., Molina del Rio, J., Hevia-Orozco, J.C., & Hidalgo-Aguirre, R.M. (2017). Procesamiento cognitivo, conectividad funcional y correlación EEG. En A.C. Medina-Fragoso, M. Hernández-González, Amezcua-Gutiérrez, C. M.A. Guevara (Eds). Psicobiología conductual y cognitiva. México: Universidad Nacional Autónoma de México.
  • Almanza-Sepulveda, M.L., Sandoval-Carrillo, I.K., Pérez-Hernández, M., Hevia-Orozco, J.C., Cruz-Paniagua, E.I., Hernández-González, M., & Guevara, M. A. (2015). Modelos de la Memoria de Trabajo y sus Bases Neurales. En F.A.
  • Robles-Aguirre, N. Arias-Trejo, M. Hernández-González, F.F. Ramos-Corchado, M.A. Guevara, A.E. Morales-Sánchez (Eds). Ciencias Cognitivas una aproximación interdisciplinar. Jalisco: Universidad de Guadalajara.
  • Guevara, M. A., Hernández-González, M., Sandoval-Carrillo, I.K., & Pérez-Hernández, M. (2015). LondresPC: programa computacional que evalúa planeación. Memorias de la Quinta Conferencia Iberoamericana de Complejidad, Informática y Cibernética, 87-90.
  • Pérez-Hernández, M., Sandoval-Carrillo, I.K., Ferreira, A., Hernández-González, M., & Amezcua-Gutiérrez, C. (2015). Circuitos Cerebrales de la conducta maternal. En M. Hernández-González, A. Sanz-Martin, M.A. Guevara (Eds). Circuitos cerebrales implicados en la cognición y la conducta. Jalisco: Universidad de Guadalajara.
  • Sandoval-Carrillo, I.K., Pérez-Hernández, M., Hidalgo-Aguirre, R.M., Cruz-Paniagua, E.I., & Hernández-González, M. (2015). El Apego: un modelo psicobiológico. En A. Sanz-Martin, M.A. Olvera-Cortés, M. Hernández-González, M.A. Guevara (Eds). Neurodesarrollo de la cognición y la conducta (edición electrónica). Jalisco: Universidad de Guadalajara.
  • Rosa María Hidalgo Aguirre, Marisela Hernández González, Marai Pérez Hernández, Claudia Del Carmen Amezcua Gutiérrez & Miguel Ángel Guevara (2020) Observing baby or sexual videos changes the functional synchronization between the prefrontal and parietal cortices in mothers in different postpartum periods, Social Neuroscience, 15:4, 489-504, DOI: 10.1080/17470919.2020.1761447
  • Pérez-Hernández, M., Hernández-González, M., Hidalgo-Aguirre, R. M., Amezcua-Gutiérrrez, C. & Guevara, M.A. (2017). Listening to a baby crying induces higher electroencephalographic synchronization among prefrontal, temporal and parietal cortices in adoptive mothers. Infant Behavior & Development, 47, 1-12.

• Hernández-González, M., Hidalgo-Aguirre, R. M., Guevara, M. A., Pérez-Hernández, M., & Amezcua, C. (2016). Observing videos of a baby crying or smiling induces similar, but not identical, electroencephalographic responses in biological and adoptive mothers. Infant Behavior & Development, 42, 1-10.

• Pérez-Hernández, M., Hernández-González, M., RM, H. A., Guevara, M., Amezcua-Gutiérrez, C., & Sandoval-Carrillo, I. K. (2021). Multiparity decreases the effect of distractor stimuli on a working memory task: an EEG study. Social Neuroscience.
Cuerpo Académico
UDG-CA-1045 ESTUDIOS TRANSDISCIPLINARIOS: BIOLOGÍA, COGNICIÓN Y COMPORTAMIENTO
LGAC
LGAC Académico